Tovesims

Direktlänk till inlägg 28 december 2014

PGC Hadley: Generation 1, Del 9

Av Tove - 28 december 2014 09:00

 

Våren har kommit till staden och detta resulterar i att snön smälter och bildar väldigt fina... prickar (?).


 

Kim har klippt sig nu lagom till det nya året och även införskaffat sig lite nya kläder. Hon börjar mer och mer växa från sin ungdom och ta på sig rollen som ansvarsfull vuxen.


 

Maximilian däremot springer gärna runt i den sista snön iklädd endast pyjamas.


   

Sabina är en lite mer duktig och tar i alla fall på sig en jacka medan hon glatt gör snöänglar och bygger snögubbar. (ingen aning varför de inte har på sig några byxor?)


 

En kväll när Kim kom hem från sitt jobb (nivå 4 inom den kulinariska karriären) upptäckte hon till sin förvåning att det stod en trädgårdstomte som glatt vinkade åt henne. Eftersom familjen sparar pengar till Sabina och Maximilians framtida hem försökte sig Kim på att sälja tomten. Dock visade det sig att tomten endast var värd ynka 35 simdaler...


  

 

En lördag väljer familjen att spendera dagen på biblioteket. Kim, som inte har så långt kvar till att bemästra färdigheten matlagning, läste såklart en bok om just det. Eftersom Anoki jobbar med forskning läste han en bok om trädgårdsarbete.


 

Barnen lekte såklart i barnhörnan. Sabina går i sin mammas spår och testade den spännande barnugnen (fortfarande utan byxor).


 

Sedan bjöd hon sin bror Maximilian på en riktig "lyxmiddag" bestående av hemmabakta muffins. Även fast Sabina och Maximilian är ganska nära så valde de att sitta enskilt.


 

 

Plötsligt var det dags för tvillingarnas födelsedag, mitt i biblioteket. Hos Sabina fick jag lotta egenskapen, och det blev Hetlevrad.


 

Maximilian hade dock halkat efter lite i skolarbetet i slutet och utvecklade därför en egenskap själv, vilket blev Arbetsnarkoman.


 

Såhär ser de alltså ut som tonåringar! Maximilian tänker satsa stenhårt på skolarbetet nu när han börjar gymnasiet, medan Sabina är lite rebellisk och mest ser fram mot att busa och festa med sina kompisar. Jag funderar faktiskt på att Maximilian och Sabina ska gå på universitetet sen när de blir ungdomar, det skulle nog vara ganska roligt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove - 23 januari 2015 23:30

Äntligen laddat ner poseplayer så passade på att ta lite bilder på fina Sabina (ja, jag rimmade med mening). Tyvärr är bilderna inte med 100% bra kvalitet än, håller forfarande på och fixar med grafikinställningarna.   ...

Av Tove - 17 januari 2015 13:00


  Sabinas snygga hår hittade jag på Paint Stroke, en av mina favoritsidor att ladda ner hår på. Du hittar det genom att klicka på bilden. ...

Av Tove - 12 januari 2015 21:15

Dags för födelsedag igen! Maximilian växte upp med egenskapen Händig.   Sabina fick egenskapen Avantgardist. (de har typ inte fått några dåliga egenskaper alls?) Hon passade även på att ta ut flätorna och klippa sig i en kort frisyr som ...

Av Tove - 9 januari 2015 20:15

Såhär ser familjen Hadleys nya hus ut. Kanske inte det finaste, men familjen försöker spara pengar så att Sabina och Maximilian ska kunna flytta hemifrån efter universitetet.   Tonåringarnas tillfälliga rum blev ganska enkelt och stilrent f...

Av Tove - 3 januari 2015 09:00

Här sitter då Sabina och Maximilian i bussen ihop påväg till första dagen i gymnasiet, Maximilian aningen nervösare än Sabina.   Men det visade sig senare att gymnasiet var tuffare än Sabina trott. Maximilian gör läxorna på nolltid, meda...

Presentation


Hejsan alla simmare! Så kul att du kollar på min simsblogg. Här bloggar jag, som heter Tove, om datorspelet Sims 3. Det kommer uppdateras med bl.a. tips, guider, historier m.m.

Sök i bloggen

Omröstning

Vad vill ni helst ha i The Sims 4?
 Årstider & väder
 Småbarn
 Öppen värld
 Släktträd
 Semesterorter
 Fler allmänna platser
 Skapa en stil

Fråga mig

3 besvarade frågor

Lite "regler"

Jag spelar bara Sims 3, alltså kan jag inte svara på frågor om 2:an eller 1:an.

 

Vårda språket och skriv inga dumma saker.

 

Om du har en fråga, ställ den i frågerutan. Då är det störst chans att du får svar så snabbt som är möjligt.

 

Skriv inte samma fråga eller kommentar två eller flera gånger. Den ena tas då bort.

 

Jag tål kritik, så länge den är konstruktiv. Skriv alltså inte t.ex. "dålig blogg" utan varför osv.

 

Gör inte reklam om din eller någon annans blogg här utan att jag har bett om det.

 

Så länge du följer dessa små regler får du mer än gärna kommentera och fråga! Tack på förhand!

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Thesims3.com

På Thesims3.com heter jag Chokladtjejen. Du får gärna bli vän med mig där!


Skapa flashcards