Tovesims

Direktlänk till inlägg 9 december 2014

Svek och lögner, del 4

Av Tove - 9 december 2014 05:00

 

Vid frukostbordet är stämningen nästan likadan som vid middagen kvällen innan, förutom att Liz och jag är lite extra nervösa förstås. Mamma har fortfarande inte pratat med mig, hon kom inte ens och sa godnatt eller någonting igårkväll. Det gör får mig att känna mig ännu mer ensam och sviken av henne. Hon kan ju i alla fall prata med mig! Bara något litet, som lycka till idag eller så! Inte ignorera mig totalt. Jag hoppas faktiskt att hon skäms, även om det gör ont att tänka så om min egentligen älskade mamma.


 

Jag packade min skolväska innan jag gick och la mig igår men blir nu osäker. Egentligen vet jag ju inte vad man ska ha med sig första dagen i ett svenskt gymnasium. Hoppas att några pennor, block, en miniräknare och pengar räcker. Det är typ dem enda skolrelaterade sakerna jag hade med mig till Sverige. Liz ropar på mig att vi ska åka och jag skyndar mig till bilen.


 

Alla sitter tysta under den korta bilresan till skolan. Det var väldigt snällt av Cristopher att köra oss till skolan. Jag undrar om inte Cristopher har något jobb han borde vara på. Det slår mig att mamma inte heller såg ut att vara påväg någonstans idag. Antagligen hade hon inte fått något jobb i Sverige och att det bara var ren lögn, men jag undrar hur vi då ska få pengar. Även om Cristopher har ett jobb kanske inte det räcker för att försörja hela "familjen"?


 

Vi stannar vid exakt samma skola som jag och mamma hade åkt förbi med taxin. Den ser ganska sliten ut och nästan totala motsatsen till min gamla skola. Jag kan inte vänja mig vid tanken att jag ska gå här i tre hela år! Vädret är kallt när jag kliver ut ur bilen och går mot skolan. Det har till och med kommit lite snö. Jag blev nästan lurad av det ganska så varma vädret igår, det är ju trots allt december!


 

När jag kommer in känner jag mig helt förvirrad. Vi skulle samlas kl nio, om bara två minuter, och jag har ingen aning om vart. Plötsligt griper Liz tag om min arm:


Liz: - Kom! Vi ska samlas här!


Jag hade nästan glömt att hon var här. Liz nästan springer till ett rum som ligger i andra sidan av skolan.


 

När vi kommer in har alla redan satt sig. Jag känner hur jag blir röd i hela ansiktet när alla tittar på mig. Läraren pekar på en ledig plats där jag tydligen ska sitta.


 

Läraren: - Hej allihopa! Idag har vi med oss en ny elev! Hon har precis flyttat hit till Sverige. Du kan väl ta och presentera dig?


Jag får nervöst ur mig:


Lilly: - Eh, hej. Jag heter Lilly uhm, eh... Park...


En person längst bak i klassrummet ropar retfullt:


Elev: - Heter du Lilly um Park! Det var ett nytt namn! Heter man så där du kommer ifrån eller!? Hahaha!


Några elever skrattar med och jag känner hur jag rodnar om hela ansiktet. Läraren blir tvugna att ropa på eleverna för att dem ska bli tysta.


 


Förmiddagen går och det blir lunch. Hela denna skoldagen känns egentligen onödig eftersom det är fredag och vi ändå kommer vara lediga imorgon. Dessutom har vi bara en lektion till nu efter lunchen.


Jag äter ensam. Jag missade när Liz och hennes kompisar åt, men troligtvis ville hon ändå inte ha mig där. Igårkväll verkade hon så omtänksam och snäll, men så fort hon träffade sina kompisar blev hon som en helt annan människa. Jag äter snabbt och dukar sedan av. Eftersom jag åt sent får jag skynda mig till nästa lektion, det är tydligen SO.

 
 
Ingen bild

Anna

9 december 2014 22:32

Vad bra du skriver! Jag ser fram emot fortsättningen!

Tove

12 december 2014 17:39

Tack! Blir jätteglad av att höra det! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove - 23 januari 2015 23:30

Äntligen laddat ner poseplayer så passade på att ta lite bilder på fina Sabina (ja, jag rimmade med mening). Tyvärr är bilderna inte med 100% bra kvalitet än, håller forfarande på och fixar med grafikinställningarna.   ...

Av Tove - 17 januari 2015 13:00


  Sabinas snygga hår hittade jag på Paint Stroke, en av mina favoritsidor att ladda ner hår på. Du hittar det genom att klicka på bilden. ...

Av Tove - 12 januari 2015 21:15

Dags för födelsedag igen! Maximilian växte upp med egenskapen Händig.   Sabina fick egenskapen Avantgardist. (de har typ inte fått några dåliga egenskaper alls?) Hon passade även på att ta ut flätorna och klippa sig i en kort frisyr som ...

Av Tove - 9 januari 2015 20:15

Såhär ser familjen Hadleys nya hus ut. Kanske inte det finaste, men familjen försöker spara pengar så att Sabina och Maximilian ska kunna flytta hemifrån efter universitetet.   Tonåringarnas tillfälliga rum blev ganska enkelt och stilrent f...

Av Tove - 3 januari 2015 09:00

Här sitter då Sabina och Maximilian i bussen ihop påväg till första dagen i gymnasiet, Maximilian aningen nervösare än Sabina.   Men det visade sig senare att gymnasiet var tuffare än Sabina trott. Maximilian gör läxorna på nolltid, meda...

Presentation


Hejsan alla simmare! Så kul att du kollar på min simsblogg. Här bloggar jag, som heter Tove, om datorspelet Sims 3. Det kommer uppdateras med bl.a. tips, guider, historier m.m.

Sök i bloggen

Omröstning

Vad vill ni helst ha i The Sims 4?
 Årstider & väder
 Småbarn
 Öppen värld
 Släktträd
 Semesterorter
 Fler allmänna platser
 Skapa en stil

Fråga mig

3 besvarade frågor

Lite "regler"

Jag spelar bara Sims 3, alltså kan jag inte svara på frågor om 2:an eller 1:an.

 

Vårda språket och skriv inga dumma saker.

 

Om du har en fråga, ställ den i frågerutan. Då är det störst chans att du får svar så snabbt som är möjligt.

 

Skriv inte samma fråga eller kommentar två eller flera gånger. Den ena tas då bort.

 

Jag tål kritik, så länge den är konstruktiv. Skriv alltså inte t.ex. "dålig blogg" utan varför osv.

 

Gör inte reklam om din eller någon annans blogg här utan att jag har bett om det.

 

Så länge du följer dessa små regler får du mer än gärna kommentera och fråga! Tack på förhand!

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

Thesims3.com

På Thesims3.com heter jag Chokladtjejen. Du får gärna bli vän med mig där!


Ovido - Quiz & Flashcards