Tovesims

Alla inlägg under maj 2013

Av Tove - 30 maj 2013 17:42

Ja, jag tänkte göra en liten mini Perfect Genetics Challenge. Men bara en kort en, kanske till generation 5?


För er som inte vet vad en PGC är så kommer en liten förklaring;

Jo, en PGC är en slags utmaning. Man börjar med en grunsims som har en speciell hårfärg och ögonfärg. Till exempel lila hår och rosa ögon. Den simmen ska sedan få barn som ska föra över den speciella hårfärgen och ögonfärgen. När man har kommit till generation 10 utan att arvlagen har försvunnit är utmaningen klar (I mitt fall generation 5).


Jag har även en egen PGC, men vill ha en till bloggen också.


 


Frågan är bara, vad ska min PGC ha för speciell hårfärg? Rösta i omröstningen!

(angående den förra omröstningen så vann Tips och Trix, därför kommer det ganska många tips framöver)

Av Tove - 28 maj 2013 07:31

 

Ledsen att jag inte kunde skriva något inlägg igår. Försökte starta mitt Sims tre gånger utan att det lyckades. Men nu imorse funkade det! :). I alla fall. Så jag fixade ihop lite insperation till er när ni ska välja kläder till era simmar.


Använd designläget! De flesta kläder är ganska tråkiga och enformiga i början tycker jag. Men använder du designläget blir allt mycket personligare och snyggare. Ett exempel:


 

En vanlig tröja, från kvällsnöjen.


 

Nu omgjord.




 

En blå klänning.


 

En vintageblå klänning.


Hoppas att ni har fått lite insperation nu :)

Av Tove - 26 maj 2013 20:19

Hej! Välkommen till min nya blogg om Sims 3!

Innan jag börjar blogga finns några saker som kan vara bra att veta:


*Jag spelar bara Sims 3. Jag kan alltså inte svara på frågor om Sims 1 eller Sims 2.

*Jag laddar inte ner något CC. Endast från Store eller Exchange på thesims3.com.

*Jag har haft en blogg innan på bloggo.nu. Men gillade inte den bloggportalen.


 


Glöm inte att rösta i min omröstning om vad jag ska skriva för inlägg!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan alla simmare! Så kul att du kollar på min simsblogg. Här bloggar jag, som heter Tove, om datorspelet Sims 3. Det kommer uppdateras med bl.a. tips, guider, historier m.m.

Sök i bloggen

Omröstning

Vad vill ni helst ha i The Sims 4?
 Årstider & väder
 Småbarn
 Öppen värld
 Släktträd
 Semesterorter
 Fler allmänna platser
 Skapa en stil

Fråga mig

3 besvarade frågor

Lite "regler"

Jag spelar bara Sims 3, alltså kan jag inte svara på frågor om 2:an eller 1:an.

 

Vårda språket och skriv inga dumma saker.

 

Om du har en fråga, ställ den i frågerutan. Då är det störst chans att du får svar så snabbt som är möjligt.

 

Skriv inte samma fråga eller kommentar två eller flera gånger. Den ena tas då bort.

 

Jag tål kritik, så länge den är konstruktiv. Skriv alltså inte t.ex. "dålig blogg" utan varför osv.

 

Gör inte reklam om din eller någon annans blogg här utan att jag har bett om det.

 

Så länge du följer dessa små regler får du mer än gärna kommentera och fråga! Tack på förhand!

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Thesims3.com

På Thesims3.com heter jag Chokladtjejen. Du får gärna bli vän med mig där!


Ovido - Quiz & Flashcards